Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výběr maloobchodního formátu u rychloobrátkového zboží
Brydláková, Veronika
Brydláková, V. Výběr maloobchodního formátu u rychloobrátkového zboží. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele při nákupu rychloobrátkového zboží a výběru maloobchodního formátu pro tyto nákupy. Cílem práce bylo charakterizovat chování zákazníků na trhu s rychloobrátkovým zbožím jako jsou potraviny, drogerie apod. a identifikovat faktory, které ovlivňují volbu místa nákupu. Na základě sekundárních dat byla uskutečněna analýza trhu v České republice a také bylo provedeno dotazníkové šetření za účelem zjištění chování spotřebitelů při nákupu rychloobrátkového zboží. Získaná data byla dále vyhodnocena pomocí programu Excel a statistického programu Statistica 14. Výsledky dotazníkového šetření poukázaly na růst obliby diskontních prodejen a supermarketů a na faktory, které ovlivňují výběr prodejny, zejména dostupnost prodejny a cena. Na základě zjištění byla formulována doporučení pro subjekty působící na českém trhu.
Analýza kanibalizace uvnitř brandu v závislosti na promočních mechanikách
Böhm, David ; Reisnerová, Soňa (vedoucí práce) ; Dvořák, Marek (oponent)
Cílem této práce je porovnat různé promoční mechaniky s ohledem na jejich chování vůči stejnému nepromovanému produktu či skupině produktů (kanibalizace). Druhou sledovanou veličinou je navýšení objemu prodeje v promočních týdnech oproti situaci, kdyby v nich promoční mechanika neprobíhala (uplift). Analýza je prováděna na datech získaných z prodeje sušenek z let 2007 a 2008. Ta uvádějí objemy prodeje v jednotlivých týdnech a obchodních řetězcích rozdělených podle užité promoční mechaniky (Bonus Pack, Limitovaná edice, Multipack, Upsize, sleva z ceny produktu, popřípadě bez mechaniky) a odhadovaný objem zboží, které by se prodalo, kdyby v daném týdnu neprobíhala žádná promoce (baseline). S daty byla zároveň poskytnuta produktová hierarchie. Produkty jsou rozděleny do segmentů podle charakteru zboží. Chování jednotlivých promočních mechanik je studováno právě na těchto segmentech. Dále je analyzována kanibalizace výrobků podle cenové kategorie a podle objemů prodeje. Výsledky analýzy budou sloužit jako podklad pro určení budoucí promoční strategie. Závěr práce je věnován aproximaci distribučních funkcí kanibalizace a upliftu a vzájemnému vztahu těchto veličin.
Nákupní chování domácností v oblasti rychloobrátkového zboží
Frýdl, David
Tato diplomová práce je zaměřena na nákupní chování domácností v oblasti rychloobrátkového zboží v České republice. Hlavním cílem této práce je zjistit, jak se projevují rozdíly v nákupním rozhodování domácností různých velikostí a struktur v oblasti rychloobrátkového zboží, a na základě zjištěných poznatků formulovat doporučení pro subjekty podnikající na tomto trhu. Nejprve byla nasbírána sekundární data. Aby bylo možné dosáhnout cílů této práce, tak byly realizovány také hloubkové rozhovory (n = 31) a dotazníkové šetření (n = 404). Kvantitativní data byla sbírána od září do konce října 2018. Výzkum přinesl zajímavé postřehy ohledně klíčových faktorů při výběru obchodu a nákupních zvyklostí domácností různých velikostí a struktur v souvislosti s nákupem rychloobrátkového zboží. Na základě těchto zjištění byla sestavena marketingová doporučení pro obchodníky v oblasti rychloobrátkového zboží.
Podnikání vietnamské komunity v ČR v oblasti FMCG
Nguyen, Hue An ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této bakalářské práce je charakteristika podnikání vietnamské komunity v oblasti FMCG v České republice. Práce se skládá ze tří částí. První část se zabývá migrací Vietnamců do České republiky, vývojem jejich počtu a ekonomickou aktivitou vietnamské komunity. Druhá část práce popisuje zaměření vietnamských prodejen, způsoby nákupu zboží, vybrané smluvní aliancí a příklad jedné vietnamské prodejny. Poslední část práce je část praktická, která je tvořena vyhodnocením dotazníkového šetření. Cílem dotazníkového šetření je zjistit postoj zákazníků k vietnamským prodejnám s potravinami.
Vybrané trendy v retailu ČR
Kolmačková, Zuzana ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Diplomová práce se zabývá šesti významnými trendy, které mají značný vliv na potravinářské řetězce působící na českém trhu. Jedná se o (1) trend ve struktuře prodejních formátů, (2) trend investic do remodelingu prodejen, (3) trend v nabídce potravin vyznačující se podporou českých regionálních produktů, (4) trend v začleňováním skupiny speciálních potravin, (5) trend využívání moderní technologie při nakupování a (5) integrace e-shopů a kamenných prodejen. Práce zkoumá trendy v souvislosti se spotřebním chováním prostřednictvím dotazníkového šetření. Praktickým přínosem diplomové práce je doplnění stávajících výzkumů o dodatečné poznatky a případné doporučení, na kterou trendovou oblast by se měly maloobchodní řetězce více orientovat.
Analýza kanibalizace uvnitř brandu v závislosti na promočních mechanikách
Böhm, David ; Reisnerová, Soňa (vedoucí práce) ; Dvořák, Marek (oponent)
Cílem této práce je porovnat různé promoční mechaniky s ohledem na jejich chování vůči stejnému nepromovanému produktu či skupině produktů (kanibalizace). Druhou sledovanou veličinou je navýšení objemu prodeje v promočních týdnech oproti situaci, kdyby v nich promoční mechanika neprobíhala (uplift). Analýza je prováděna na datech získaných z prodeje sušenek z let 2007 a 2008. Ta uvádějí objemy prodeje v jednotlivých týdnech a obchodních řetězcích rozdělených podle užité promoční mechaniky (Bonus Pack, Limitovaná edice, Multipack, Upsize, sleva z ceny produktu, popřípadě bez mechaniky) a odhadovaný objem zboží, které by se prodalo, kdyby v daném týdnu neprobíhala žádná promoce (baseline). S daty byla zároveň poskytnuta produktová hierarchie. Produkty jsou rozděleny do segmentů podle charakteru zboží. Chování jednotlivých promočních mechanik je studováno právě na těchto segmentech. Dále je analyzována kanibalizace výrobků podle cenové kategorie a podle objemů prodeje. Výsledky analýzy budou sloužit jako podklad pro určení budoucí promoční strategie. Závěr práce je věnován aproximaci distribučních funkcí kanibalizace a upliftu a vzájemnému vztahu těchto veličin.
Kvalita kmenových dat a datová synchronizace v segmentu FMCG
Tlučhoř, Tomáš ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Kučera, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou kvality kmenových dat u odběratelů a dodavatelů rychloobrátkového zboží. Cílem je zmapovat tok kmenových dat o produktech v dodavatelském řetězci odvětví FMCG a identifikovat slabá místa způsobující jejich nekvalitu. Důraz je kladen především na analýzu procesu zalistování nového zboží u obchodního řetězce. Jedním ze způsobů zvýšení efektivity procesu zalistování a zlepšení kvality kmenových dat je využití globální datové synchronizace. Dalším cílem práce je proto objasnit příčiny nízké míry využití globální datové synchronizace na českém trhu. Pozornost je rovněž věnována návrhům na opatření vedoucích ke zvýšení kvality kmenových dat v odvětví FMCG a rozvoji globální datové synchronizace v ČR. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů, fungováním dodavatelského řetězce a komunikací jeho jednotlivých článků, teorií datové kvality a přístupy k jejímu řízení. V praktické části jsou řešeny cíle práce, kterých je dosaženo na základě výsledků dvoufázového průzkumu mezi dodavateli a odběrateli rychloobrátkového zboží na českém trhu. Přínosem je obohacení odborné literatury, která se problematikou kvality kmenových dat v segmentu FMCG a globální datové synchronizace příliš nezabývá. Pro dodavatele a odběratele rychloobrátkového zboží mohou výsledky práce představovat impuls pro snahu o zlepšení kvality vlastních kmenových dat. Představeny jsou i způsoby, kterými lze tohoto zlepšení dosáhnout. V organizaci GS1 Czech Republic, jež téma diplomové práce zadala, lze výsledky použít jako podklad pro rozhodování o dalším vývoji v oblasti globální datové synchronizace.
Schopnost spotřebitelů reagovat na cenové slevy rychloobrátkového zboží
Brabencova, Eliska ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Lhotáková, Markéta (oponent)
Hlavní cíl diplomové práce bylo ohodnotit, jak cenové slevy ovlivňují chování spotřebitelů při nakupování rychloobrátkového zboží s důrazem na věrnost značce. Čeští zákazníci se vyznačují tím, že dávají větší důraz na nabídku slevových akcí. Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu cenových slev šamponů v České republice. Letáky hlavních prodejců drogerie byly zanalyzovány, aby bylo možné ohodnotit frekvenci a hloubku cenových slev šamponů. Chování spotřebitelů při nakupování šamponů a jejich postoj k cenovým slevám šamponů bylo popsáno pomocí dotazníku. Dvě hypotézy, že šampony jsou zlevněné velmi často a výrazně, se potvrdily. Zákazníci preferují nakupovat šampony za zlevněné ceny a někteří dokonce věří, že se nevyplatí kupovat šampony za plné ceny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.